Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

Σχεδίαση σχολικής αίθουσας με καλή ακουστική {Ewart A. Wetherill}


  • Ο εξωτερικός θόρυβος σε μια άδεια τάξη θα πρέπει να είναι λιγότερο από 35 decibels.
  • Έρευνες έχουν δείξει πως ένας ενήλικας έχει την ικανότητα να συμπληρώσει τις λέξεις μιας πρότασης που δεν άκουσε καθαρά. Τα παιδιά έχοντας μικρότερο λεξιλόγιο δε μπορούν να συμπληρώσουν τις λέξεις ή τις συλλαβές που δεν άκουσαν. Σημαντικό μειονέκτημα έχουν τα αλλοδαπά παιδιά με διαφορετική μητρική γλώσσα, καθώς και όσα έχουν διαταραχές ελλειμματικής προσοχής. Προσωρινές αρρώστιες προσβάλουν την ακοή με αποτέλεσμα να δημιουργείται μειωμένη αντίληψη.
  • Τα δυο βασικά κριτήρια για καλή ακοή:
    1. ήσυχο περιβάλλον (π.χ. θόρυβος από αυτοκίνητα, διπλανές αίθουσες, συστήματα αερισμού)
    2. Έλεγχος της αντήχησης και του θορύβου εντός της τάξης
      
  • Το επιθυμητό S/N ratio για καλή αντίληψη ομιλίας
       Ενήλικες: τουλάχιστον +6 db
       Παιδιά : τουλάχιστον +10 db
  • Ιδανική τιμή χρόνου αντήχησης για μια αίθουσα με 30 παιδιά τα 0.5 seconds
  • Παιδιά με ακουστικά προβλήματα βρίσκονται σε μειονεκτικότερη θέση σε σχέση με αυτά με κανονική ακοή. Η διαφορά αυτή μπορεί να μειωθεί με ακουστικό έλεγχο.
  • Οι συνέπειες στους δασκάλους είναι η καταπόνηση των φωνητικών χορδών μιας και αναγκάζονται να φωνάζουν για να ακουστούν.
  • Για τη καταπολέμηση του θορύβου τα παρακάτω κριτήρια πρέπει να ικανοποιούνται:
    - Τοποθέτηση σχολείων μακριά από αυτοκινητόδρομους, σιδηρόδρομους και αεροδρόμια
    - Ελαχιστοποίηση θορύβου που προέρχεται εκτός αίθουσας
    - Ελαχιστοποίηση παρεμβολών μεταξύ των τάξεων
    - Σχεδιασμούς ήσυχου συστήματος αερισμού
  • Για την ενίσχυση του ήχου τα παρακάτω:
    - Έλεγχος υπερβολικής αντήχησης μέσω ηχοαπορρόφησης
    - Ελαχιστοποίηση της ηχώ από μακρινές επιφάνειες (όπως ο πίσω τοίχος)
    - Χρήση σκληρών υλικών για χρήσιμες ανακλάσεις (όπως στις επιφάνειες πίσω και πάνω από το δάσκαλο) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου